Dag 5 van New Castle naar IJmuiden

's Morgens word ik heel vroeg wakker. Met een grote warme cappuccino (£ 4 !) loop ik het dek op en geniet van het uitzicht en de prachtige wolkenlucht. 


Overal waar ik kijk; zee en prachtige wolken.

Het is flink koud in november, dus ik ga lekker achter het raam staan. 

Het is nog niet druk in de hal... Zo merk je pas hoe ontzettend groot het is op de boot. Ongelofelijk dat dit kan drijven, met ook nog alle vrachtwagens en auto's aan boord.
Als je de gangen in kijkt is het net gewoon een hotel. Een drijvend hotel ☺.


We kopen wat broodjes en nog een dure cappuccino aan boord en dan is het tijd om uit te rijden. We zijn aan land en rijden zo IJmuiden in.


En dan lopen we na een paar uur rijden ons huis binnen. De hond staat naar ons te kijken, rent, en glijdt uit over de tegels; gek beest.

Onze buit uit Schotland: een verhalenboekje uit Mary Queen of Scots huis, een truttig lepeltje uit Jedburgh die ik spaar, twee ringen uit de kasteel gift shop in Edinburgh, een setje speelkaarten uit een winkeltje waarvan ik de plaatsnaam niet meer weet, en een mooie Engelhanger uit Drymen. En een heleboel leuke, mooie herinneringen en genoeg redenen om nog eens te gaan!



Reisgroetjes,
tot de volgende keer!